היסטוריה: הסכם קיבוצי ראשון בענף השחיטה הכשרה

שלמה בן יוסף No Comments on היסטוריה: הסכם קיבוצי ראשון בענף השחיטה הכשרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וועד השוחטים במפעל עוף הנגב המאוגד באיגוד שו"ב (שוחטים ובודקים) בכוח לעובדים חתם אתמול על הסכם קיבוצי מול חברת הקבלן "חד ומהיר" המפעילה את קו השחיטה במפעל. ההסכם-הראשון בענף השחיטה הכשרה בישראל –מבטיח כי 60 השוחטים והבודקים, יזכו לשיפור של 20% בשכרם, שיפור בתנאים הסוציאליים (פנסיה מיטיבה וקרן השתלמות מלאה), ומשכורת 13 .

"התחלנו את התהליך לפני עשרה חודשים ממקום נמוך מאוד" אומר רפאל שריקי יו"ר וועד העובדים "הרעיון של וועד עובדי קבלן בתחום השחיטה נראה בדיוני בתחילת הדרך אך לנוכח הבעיות שבהם נתקלנו ותמיכה של למעלה מ-90% העובדים בהתאגדות ובכל המאבק, הצלחנו לשקם את מעמדו של השוחט ".לצד ההישגים הכלכליים הבטיחו העובדים כבר במהלך המשא ומתן גם את שיפוצו של חדר השוחטים, כך שיכיל גם חדר אוכל ופינות ישיבה וכן פינות עבודה להכנת הסכינים." סוף סוף סביבת עבודה המכבדת את המקצוע, והתוצאה ניכרת גם בתפוקה הגבוה יותר של העובדים" מוסיף שריקי.

הוועד בעוף הנגב, רשם במאבקו כמה ציוני דרך, בהיותו וועד השוחטים והבודקים הראשון: הרקע להתאגדות היו חובות העבר שצבר הקבלן הקודם לעובדים "אגודת השוחטים" לקרנות הפנסיה ופיצויי פיטורים של עובדים. חוב שהיקפו מוערך למעלה מ-3 מיליון שקלים, לצד תשלום חלקי של הזכויות הסוציאליות, וביטול ימי עבודה לעובדים ללא הודעה מוקדמת וללא פיצוי. לאחר החלטתם להתאגד, הופסקה עבודת השוחטים ללא שימוע והליך פיטורים מסודר, והעובדים הוחלפו. בית הדין לעבודה בבאר שבע הורה בחשוון אשתקד על החזרת העובדים ומתן פיצויי על השבועיים בהם לא עבדו, וכן הנחייה לתחילתו של משא ומתן. עו"ד ערן כהן ליווה את השוחטים מטעם כוח לעובדים: "ההסכם מספק מענה נרחב גם לבעיית העדר הביטחון התעסוקתי, הנפוצה כל כך בקרב עובדי קבלן: ההסכם קובע כללי משמעת, סדרי עבודה ופיטורים מסודרים אשר מגנים על העובדים מפני החלטות שרירותיות הנוגעות להמשך העסקתם: מנגנון פיטורים תלת שלבי הכולל בחובו מתן מספר אזהרות לעובד טרם זימונו לשימוע, קיומה של ועדת שימוע המורכבת מנציגי החברה ונציגות העובדים, ובמידה שאין הסכמה בין חברי הועדה – פניית הצדדים לרב הממונה מטעם הרבנות הראשית למתן כשרות במפעל לצורך מתן הכרעה סופית.

וועד העובדים בעוף הנגב חבר כאמור בארגון שו"ב – האיגוד הענפי הראשון בכוח לעובדים הכולל למעלה ממחצית השוחטים והבודקים בענף העוף בישראל(כ-400 שוחטים). הוועד זוכה לליווים התורני של הרבנים הגאונים הרב בן ציון נשר השליט"א והרב דב לנדאו השליט"א .

למרות חשיבותם, מועסקים למעלה מ-70% מהעובדים דרך חברות קבלן, וסובלים מבעיות תכופות של הלנות שכר, תשלום חלקי של זכויות פנסיוניות ומחיקת זכויות במעבר בין קבלנים. כשישה משאים ומתנים מתנהלים מול הנהלות משחטות וחברות קבלן במקביל ולצדם פועל האיגוד להסדרה ענפית של תנאי העובדים. "ההישג התקדימי בולט במיוחד לנוכח ההסתה המופרכת כנגד הציבור החרדי בישראל" אומר אדיר מלמד המלווה את התארגנות העובדים במפעל מטעם כוח לעובדים". הסולידאריות המדהימה שמפגין ציבור השו"ב והציבור החרדי מתוכו הם באים , אפשרה הגעה להישגים בזמן מצומצם יחסית , בענף שבו העובדים היו שוליים כמעט כמו מהעופות" . " עברנו שנה לא פשוטה, של פיטורים, מאבק עובדים, עבודה תחת רקטות בצוק איתן ועתה, לאחר שמצאנו אוזן קשבת אצל חברת הקבלן החדשה, אנו יוצאים עתה לדרך חדשה" מסכם שריקי.

מצביעים 230914 שוחטים שחיטה

הפגנת עוף הנגב 2 שוחטים שחיטה

שוחטים שחיטה חותמים על הסכם קיבוצי בעוף הנגב



0 תגובות